Har du någon strategi?

”Oj oj oj vad allt blev digitalt snabbt… och sen där här nya med content… Vi måste också göra något men jag vet inte vad eller i vilken ände jag ska börja.”

Visst kan det kännas stressande med digitalisering och alla nya ord och termer som följer men egentligen är det inte så mycket att stressa upp sig för. Att man gör en marknadsplan är ju inget konstigt. Då borde det inte vara konstigt med en strategi för sin content marketing heller? Eller hur?

Så här jobbar jag och BonBon med strategi:

1. Analys av nuläget. Vi tittar på hur du och ditt företag jobbar idag, vilken eller vilka målgrupper ni har och hur ni når dessa.

2. Workshop. Tillsammans med dig och dina kollegor i arbetsgruppen har vi en workshop där vi diskuterar och ställer frågor om vad ni vill och hur ni ser på framtiden. Vi tittar på primära respektive sekundära målgrupper, kartlägger deras beteende och ringar in olika sätt att nå dem på.

3. Målgrupp- och kanalanalys. Dags att titta närmare på era målgrupper och vilka kanaler de befinner sig i. Vi gör en enkätstudie bland era befintliga kunder för att ta reda på vilken information de söker, vad de vill veta och hur de fattar sina köpbeslut.

Utifrån erfarenhet och analys av resultaten får du avslutningsvis rekommendation på vilka kanaler som är bäst för dig och hur du ska jobba med content marketing.

Vill du veta mer om hur en contentstrategi skulle kunna se ut hos ditt företag? Kontakta mig!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Bubblecast plugin is not configured properly. Please, contact administrator.
Add video comment