Vilken social kanal ska man välja?

”Vi måste ha en Facebook!”
”Jaha, varför det?”
”Jo, men alla andra finns på Facebook så vi måste verkligen ta tag i det här nu med en gång?”
”Jaha, men varför just Facebook och inte någon annan kanal?”
”Jo, ja men vi kan inte göra allt på en gång, vi får börja med Facebook.”

Så här låter det ganska ofta när jag möter kunder. Man har egentligen ingen aning om vilken social kanal som är bäst för företaget men man är rädd att halka efter.

Några kanaler och till vem/vad de vänder sig:

Facebook: En kanal som man använder mycket för privat bruk. För dig som företag är kanalen bra för att skapa lojalitet och närhet till dina kunder och konsumenter. Tänk på att det är viktigt att bemöta eventuella kommentarer från kunder.

Twitter: En kanal för att sprida innehåll och skapa varumärkeskännedom.

LinkedIn: En kanal som är väldigt affärsmässig på det hela taget. Passar bra för Business to Business.

Instagram: För att skapa varumärkeskännedom och sprida erbjudanden.

Det finns mängder med social kanaler. Är du osäker på vilken eller vilka kanaler som passar dig och ditt företag? Kontakta mig!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Bubblecast plugin is not configured properly. Please, contact administrator.
Add video comment